۲۹ اسفند ۱۴۰۲
به روز شده در: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۱-۰۱-۱۳۹۲
کد ۲۶۶۱۵۳
انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۱-۰۱-۱۳۹۲
گزنه نیوزلندی می‌‌تواند افرادی که از کنارش رد می‌‌‌شوند را هم مسموم کند و آن‌ها را بکشد اما این گیاه تنها یکی از ترسناکترین گیاهان دنیا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برخی از گیاهان هستند که می توانند انسان ها را مسموم کنند و حتی برخی دیگر دست زدن به آن ها نیز باعث بروز مشکلاتی مانند عفونت های مختلف در بدن می شود. در میان دسته گیاهان سمی بخشی هستند که حتی نزدیک شدن به آن ها نیز می تواند کشنده باشد. این گیاهان که در طبیعت نیز پیدا می شوند به ترسناک ترین گیاهان دنیا مشهور شده اند.

Red Tide

 

ترسناک ترین و البته بزرگترین قاتل حیوانات دریایی گیاهی به نام «Red Tide » است که سمی قوی را از خود ساتع می کند. در زمان های مشخصی از سال در برخی از ساحل های اقیانوس های آرام و اطلس این جلبک های قرمز نمایان می شوند و تنها نزدیک شدن به آن ها می تواند حیوانات را از بین ببرد. بسیاری از مرگ های دسته جمعی به علت وجود همین جلبک ها است.

Spurge Laurel

 

یکی از بی رحم ترین گیاهان دنیا را می توانید در هر جنگلی ببینید. این گیاه برگ های سبز و نرمی دارد که بسیار زیبا هم هستند اما در پشت این زیبایی با خشونت رفتار می کنند. دست زدن و یا حمل و نقل اشتباه این گیاه می تواند باعث بروز خونریزی های داخلی و از کار افتادن عضلات ظرف چند ساعت شود. این نشانه ها به سرعت انسان ها را به سمت مرگ راهی می کنند. درمان برای این گیاه بسیار کم است و البته درمان آن بسیار دردناک نیز هست.

گزنه نیوزلندی

 

گزنه یکی از دردناک ترین گیاهانی است که می توانید در دنیا پیدا کنید ولی نوع نیوزلندی آن واقعا شگفت انگیز  و ترسناک است. این گزنه حتی با قدم زدن در کنارش هم شما را مسموم و به سرعت می کشد. این درخت ها می تواند تا سه متر رشد کنند و البته برای آنکه به شما آسیبی وارد نکند باید از لباس ها خاصی استفاده کنید.

توت سیاه هیمالیا

 

یکی از مظلوم ترین گیاهان کشنده دنیا در کوه ها هیمالیا زندگی می کند و انسان های زیادی را تا به حال راهی بیمارستان و برخی را راهی گورستان کرده است. این گیاه شاخه هایی با تیغ هایی به اندازه دندان های کوسه و تیز دارد. تنها کمی خراش روی بدن می تواند شما را راهی بیمارستان کند و البته باید چند هفته ای تحت درمان باقی بمانید در غیر این صورت جانتان را از دست خواهید داد.

Hogweed

 

یکی از گیاهانی که به کابوس شب ها نیز شباهت دارد به نام «Hogweed» شناخته می شود و دومین گیاهی است که میتواند تنها با تماسی بسیار ساده انسان ها را بکشد. سم این گیاه به راحتی از منافذ روی پوست وارد خون می شود و حتی پوست را نیز می سوزاند. ارتفاع این درخت به 2 متر می رسد و باید با لباس های مخصوص به آن نزدیک شوید.
ارسال به دوستان
وبگردی